چکیده:  این پژوهش با هدف بررسی رابطه هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شهرستان خاش با استفاده از روش تحقیق توصیفی و همبستگی انجام گرفت حجم نمونه مورد مطالعه  ۳۱۵  نفر بود و  ۱۶۹  نفر دختر و  ۱۵۴  نفر پسر که از معرفی طبقه های مثبتی انتخاب ابزار جمع آوری داده های پرسشنامه هوش هیجانی و آزمون هوش شناختی که دانش آموزان به هر دو پرسشنامه پاسخ دادن پس از تجزیه و تحلیل و آزمون آماری نتایج زیر به دست آمد به من پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و میزان هوش هیجانی آنها رابطه مادر وجود دارد به هوش هیج ...